Vi er nu ved at afslutte 3. iteration, hvor vi har beskæftiget os med klassen, hvorfra programmet kan køre så kunden kan spille spillet. Det viste sig i løbet af 3. iteration, at vores hidtige kodestruktur blev en del uoverskueligt. Efter konsulent hjælp fra Instruktor Rasmus har vi taget et Model-View-Controller perspektiv til os, og en stor del af 3. iteration er gået med at restrukturerer vores kode.
Derudover har vi arbejdet med scanner-klassen, således at programmet kan modtage input fra brugeren af programmet. Efter afslutningen på 3. iteration er funktionaliteten af programmet således, at man som bruger kan bevæge sig rundt i de forskellige landsbyer i spillet. Derudover har vi implementeret funktionalitet, så brugeren kan sætte ild til bygninger i de forskellige byer - selvom der endnu ikke er så meget pointe i at gøre det nu.
Vores mål for 4. iteration er at implementere fuld "havoc" funktionalitet i spillet, således at det kommer til at give mening at brænde byerne ned (dvs. implementering af levels for vores helt pyroMAN, samt indkomst i form af guld + fuld implementering af brug og køb af våben.)
Til sidst vil vi i 4. iteration implementere den endelige tids-klasse, således at spillet slutter på et tidspunkt.
Glæd jer!
torsdag den 2. april 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar